Om de kabels te testen is er gespecialiseerd testapparatuur nodig.

Aangezien je provider verantwoordelijk is voor glasvezel tot aan de meterkast is het nodig om dit apparatuur zelf aan te schaffen indien je ook in je huis glasvezel wilt installeren.

Na de aanleg van glasvezel is het noodzakelijk om de kabels te testen.

De monteurs die dit netwerk aanleggen hebben dit apparatuur en testen de kabels voordat deze bij jou wordt opgeleverd.

Echter ontstaan er ook problemen bij de aanleg van een glasvezel in een wijk.

De provider is hiervoor verantwoordelijk, en hebben de meeste problemen te maken met de fysieke glasvezelkabel zelf.

 

Laat een reactie achter

Zorg ervoor dat u de verplichte (*) velden invult waar dit is aangegeven. HTML code is niet toegestaan.

Meer in deze categorie:

Glasvezelgids.nl

Uw gids in de glasvezelmarkt Glasvezelgids.nl
  • Vlaardingen onderzoekt minder diepe aanleg glasvezel
    Om de aanleg van glasvezel te stimuleren, willen gemeenten nog wel eens korting geven op de degeneratievergoeding die betaald moet worden voor het openbreken van straten. De gemeente Vlaardingen wil daar niet aan beginnen, maar zoekt andere alternatieven om de aanleg goedkoper te maken. “Het verlagen van de degeneratievergoeding die netbeheerders betalen, heeft een negatief […]
  • Buitengebied Hof van Twente krijgt mogelijk glasvezel
    In delen van de gemeente Hof van Twente komt mogelijk glasvezel. Het gaat om de dorpen Bentelo en Hengevelde. In het verleden heeft de gemeente met Cogas samengewerkt voor de aanleg van glasvezel in het buitengebied. Nu is Delta Fiber Netwerk een glasvezelcampagne gestart om ook de dorpen in Twente te voorzien van snel en […]
  • Youfone ook actief op E-Fiber netwerk
    Youfone is als nieuwe provider toegevoegd aan het aanbod van providers op de glasvezelnetwerken van E-fiber. Daarmee hebben bewoners in alle gebieden waar E-Fiber actief is, de keuze tot 10 verschillende providers. Sinds 2008 is Youfone een onafhankelijke telecomprovider die diensten aanbiedt aan particuliere en zakelijke klanten. Eind 2017 zijn zij toegetreden tot de alles-in-1 […]
  • Veel klachten over storingen bij Caiway
    ‘Er spelen inderdaad wat probleempjes op de achtergrond, maar er wordt hard gewerkt om dit in de toekomst te voorkomen.’ Het is een antwoord dat provider Caiway dinsdag vele malen op Twitter gaf als reactie op klachten van klanten die problemen met hun glasvezelverbinding hadden. Dinsdag regende het klachten van klanten over trage verbindingen of […]

Google Alert - glasvezel

Ga naar boven